Case study

Wzrost liczby leadów o 66% w 3 miesiące dla branży nieruchomości – kampania facebook ads

CASE STUDY w oparciu o działania prowadzone w ramach kampanii Facebook Ads dla klienta Dobry Dom

Campaign

Case

Branża nieruchomości obarczona jest w Facebook Ads obostrzeniami. Ogrniczone możliwości kierowania zniechęcają niejednego przedsiębiorcę. Niesłusznie. Jak dowodzimy – systematyczna poprawa wyników oraz nieustanne zwiększanie skuteczności kampanii jest jak najbardziej możliwe. Nam się udało! W niecałe 3 miesiące, utrzymując tę samą kwotę wydatków na kampanię FB Ads, uzyskaliśmy wynik lepszy o 66% względem początkowych wyników. Oto kilka tricków, które zastosowaliśmy, aby osiągnąć taki rezultat.

ROZPOCZĘCIE WSPÓŁPRACY – START KAMPANII FB ADS

Celem kampanii Facebook Ads dla naszego klienta z branży nieruchomości od samego początku było dostarczenie mu leadów. Dlatego też bez wahania wybraliśmy odpowiednie do tego celu narzędzie w postaci kampanii leadowej na Facebooku. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż kierowania grup reklamowych w Meta dla branży nieruchomości są mocno ograniczone. Nie wolno stosować np. ograniczeń demograficznych (chociażby płci odbiorców reklam). Dla wielu reklamodawców jest to ogromne utrudnienie, jednak nie dla nas! Zastosowaliśmy – od samego początku – te kryteria, które są dozwolone, a które pozwoliły nam już na starcie nieco zawęzić grono odbiorców. Kluczowe okazało się ograniczenie terytorialne.

Z kampanią leadową wystartowaliśmy w drugiej połowie czerwca 2023 roku. Po kilku dniach obserwacji weszliśmy w kluczową fazę, która objęła 3 miesiące intensywnej optymalizacji. Case study dotyczy tych właśnie trzech miesięcy, licząc od lipca do września 2023 roku, kiedy to nieprzerwanie prowadziliśmy działania zmierzające do generowanie coraz większej liczby leadów.

Punkt wyjścia

47 leadów na miesiąc [lipiec 2023 r.]

Punktem wyjścia okazały się dla nas wyniki osiągnięte w lipcu 2023 roku. Dzięki kampanii leadowej Facebook Ads wygenerowaliśmy dla naszego klienta – Dobry Dom – 47 leadów (obejmowały one imię i nazwisko potencjalnego klienta, jego numer telefonu oraz adres mailowy). Na kampanię FB Ads wydaliśmy wówczas 2292,61 zł, a zatem koszt jednej konwersji wyniósł 48,77 zł.

W ramach działań prowadzonych w lipcu realizowaliśmy zarówno tradycyjne kampanie leadowe, ukierunkowane na osoby zainteresowane kupnem nieruchomości, jak również działania remarketingowe.

Analiza i wnioski

Obniżenie kosztów konwersji o 40% [sierpień 2023 r.]

Po pierwszym miesiącu tak intensywnych działań (lipiec 2023 r.), przeprowadziliśmy gruntowną analizę strategii. Wyniki uzyskane w lipcu pozwoliły nam wdrożyć kluczowe optymalizacje. Wykluczyliśmy z kampanii te obszary, które w uprzednich działaniach nie dały żadnego rezultatu i okazały się nieefektywne. Budżet skumulowaliśmy natomiast na tych elementach kampanii, które w lipcu dały najlepszy rezultat. Zmiany dotyczyły kilku obszarów kampanii. Pierwszym były same grafiki przygotowywane dla reklam. Co więcej – zauważyliśmy też, że o wiele lepiej konwertują reklamy pozbawione treści (czyli tekstu w tzw. tradycyjnym poście). Zdecydowaliśmy się zatem, aby sierpniowa strategia opiera się już tylko na banerach przygotowywanych przez nas zespół ekspertów. Dodatkowo – te grupy odbiorców, które dotychczas nie dały dobrego rezultatu – wykluczyliśmy z dalszych działań. Wyniki tych kilku drobnych, ale solidnie przemyślanych zmian były dla nas bardzo zadowalające. Oto co udało nam się osiągnąć w sierpniu 2023 roku:

Wyniki, które osiągnęliśmy w sierpniu obejmują:

  • zwiększenie o 41% liczby konwersji do 77 leadów/miesiąc;
  • obniżenie kosztów konwersji o 39%, czyli do kwoty 29,99 zł (z kosztu konwersji 48,77 zł).

Kluczowa optymalizacja

Wzrost liczby leadów do 137 w miesiącu [wrzesień 2023 r.]

Trzecim miesiącem optymalizacji okazał się wrzesień 2023 r. Prowadząc kampanię Facebook Ads nie poprzestaliśmy na cyklicznej analizie danych. To ona jest kluczem do sukcesu – dostarcza bezcennych informacji odnośnie tego co najlepiej działa w kampanii leadowej, jak i tego, co jest jej nieefektywnym elementem. Mając taką wiedzę przygotowaliśmy na wrzesień nowe, odświeżone grafiki reklam, jak również dokonaliśmy kolejnych wykluczeni w obszarze kierowania – tym razem wykluczyliśmy osoby, które już wypełniły formularz kontaktowy lub formularz znajdujący się na stronie www naszego klienta. Taki ruch okazał się strzałem w 10! Oto wyniki z września 2023 roku.

Wydatki na kampanię utrzymaliśmy na tym samym poziomie miesięcznym, jednak pochwalić się możemy niezwykle korzystnymi dla naszego klienta wynikami. Wygenerowaliśmy bowiem w kampanii Facebook Ads 137 leadów w miesiącu, a zatem koszt jednego leada wyniósł zaledwie 16,55 zł. Oznacza to, że w odniesieniu do pierwszego miesiąca (lipca 2023 r.) poprawiliśmy wyniki o 65% w zakresie wzrostu liczby leadów oraz 66% w zakresie spadku kosztu jednego leada.

Podsumowanie

Jak zatem, mamy nadzieję, skutecznie dowodzimy – branża nieruchomości, pomimo technicznych ograniczeń w Meta, ma ogromne szanse na prowadzenie skutecznej kampanii leadowej. Nie jest to pierwsza i – na to liczymy! – zapewne nie ostatnia kampania prowadzona przez nas dla klienta z tej branży. Wystarczy kilka sprytnych, przemyślanych ustawień, a wyniki niemal „same” szybują w górę. By je wyeksponować przedstawiamy je raz jeszcze – tym razem w formie tabeli:

Jeżeli natomiast spojrzymy na początek omawianego procesu i porównamy jego wyniki z tymi, które uzyskaliśmy na koniec września 2023 r., to wyniki wyglądają następująco:

Czy zatem jako eksperci potrafimy skutecznie działać w Facebook Ads i prowadzić efektywne kampanie leadowe? Niech wyniki powiedzą same za siebie!

Opracowanie:
Magdalena M. Jaroń
Ekspert PPC