Case study

Studium przypadku

Naszym sukcesem jest efekt! Przykłady realizacji projektów

Campaign

Case

Branża remontowo-budowlana (SKLEP ONLINE)

Dla branży remontowo-budowlanej prowadziliśmy już nie jedną kampanię – także w Facebook Ads. Poniżej przedstawiamy case study opisujące nasze działania, które doskonale pokazuje, iż firmy (w szczególności zaś sklepy online) z tej branży jak najbardziej powinny inwestować w promocję na Facebooku! Zobaczcie sami!

POCZĄTEK DZIAŁAŃ FACEBOOK ADS – ANALIZA SYTUACJI WYJŚCIOWEJ

Współpracę rozpoczęliśmy od analizy sytuacji na koncie reklamowym Facebook Ads. Oceniliśmy takie parametry jak: dotychczasowy budżet kampanii, typ kampanii oraz wykorzystane formaty reklamowe, sposoby kierowania reklam etc. Już na tym etapie pojawiły się u nas pierwsze pomysły dotyczące optymalizacji – zaczęliśmy więc tworzyć harmonogram optymalizacji oraz zmian, aby wszystkie nasze działania starannie zaplanować. 
Przygotowaliśmy też konto do naszych działań. Sprawdzając każdy jego element, wprowadziliśmy liczne optymalizacje w zakresie ustawień Pixela, list odbiorców niestandardowych oraz odbiorców podobnych (tzw. Looklike). Sprawdziliśmy API konwersji i upewniliśmy się co do integracji Pixela Facebook ze stroną – dzięki temu byliśmy pewni, że nasze działania będą właściwie raportowane, a algorytm odpowiednio stymulowany naszymi optymalizacjami.

Pierwsze rezultaty sprzedażowe

Pierwsze wyniki pojawiły się już po miesiącu współpracy. Stały się dla nas sytuacją wyjściową dla dalszych optymalizacji. Oceniliśmy zatem skuteczność kierowania, kreacji reklamowych, harmonogramu oraz umiejscowienia reklam. Mając takie informacje jak: zasięg kampanii (do ilu osób dotarliśmy), koszt konwersji, liczbę sprzedaży – wiedzieliśmy, że wchodzimy na trampolinę sukcesu. Jedyne czego musieliśmy dokonać, to wybić się w górę, aby sięgnąć po jeszcze lepsze rezultaty.

Celem na kolejny miesiąc było: zwiększenie wartości konwersji oraz obniżenie jej kosztów.

Optymalizacja Facebook ADS drogą do sukcesu

Drugi miesiąc rozpoczęliśmy mocnymi optymalizacjami. Analizując wyniki z poprzedniego miesiąca staraliśmy się znaleźć najmocniejsze i najsłabsze miejsca strategii. Uruchamiając dwa, różne jej typy, byliśmy pewni, że docieramy z reklamą do możliwie najszerszego grona odbiorców przy założonym z klientem budżecie. Kampania na RUCH przekierowywała na stronę www tysiące potencjalnych klientów, a kampania SPRZEDAŻOWA z wykorzystaniem katalogu – służyła finalizacji sprzedaży wśród tych, którzy realnie zainteresowani byli ofertą. Taka strategia sprawdziła się od pierwszych tygodni, więc postanowiliśmy ją utrzymać.

Wprowadzając dalsze zmiany w zakresie kierowania, harmonogramu, list odbiorców, uzyskaliśmy w lipcu znacząco lepsze rezultaty. Cel, który założyliśmy w zakresie poprawy wyników (koszt konwersji oraz wartość przychodu) – ZOSTAŁ OSIĄGNIĘTY!

Oto nasze WYNIKI:

  • koszt konwersji: obniżenie z 51,85 zł do 34,20 zł (obniżenie o prawie 35%!);
  • wartość konwersji: podniesienie z 19 642,37 zł do 21 867,63 zł (podniesienie o ponad 10%!);
  • liczba konwersji: zwiększenie z 29 zakupów do 45 zakupów na miesiąc (poprawa o ponad 35%).

Nie spoczęliśmy na laurach

Wyniki z lipca potraktowaliśmy jako zaktualizowaną sytuację wyjściową. Ponownie, ze świeżym spojrzeniem zasiedliśmy do kampanii, pragnąc jeszcze bardziej podnieść jej skuteczność. Od nowa oceniliśmy wszystkie jej parametry i wprowadziliśmy zmiany – tak w obszarze całej kampanii, jak i grup reklamowych, pixela czy nawet samych reklam. Wiedzieliśmy, że możemy jeszcze więcej potencjału wydobyć z tej strategii… I nie myliliśmy się. Już połowie sierpnia wyniki pokazały nam, że obraliśmy właściwą drogę.

To zaledwie PÓŁ MIESIĄCA, a my udowodniliśmy, że kampania może być jeszcze skuteczniejsza niż w lipcu. Spójrzmy zatem na konkretne dane – wyniki, które udało się poprawić. Porównajmy je z sytuacją wyjściową dla całej strategii, aby zobaczyć, jak wiele udało nam się osiągnąć w zaledwie 2 miesiące:

  • koszt konwersji: obniżenie z 51,85 zł do 22,51 zł (obniżenie o prawie 57%!);
  • wartość konwersji: podniesienie z 19 642,37 zł do 25 822,15 zł (podniesienie o 24%!).

Klucz do sukcesu

Jeżeli mielibyśmy podsumować historię tej kampanii, to byłyby to słowa: Wyciąganie wniosków i wnikliwa analiza oraz zmiana. And repeat! Again, again and again 🙂 Ciągła zmiana, stały monitoring kampanii Facebook Ads oraz wiedza i doświadczenie naszego specejalisty pozwoliły nam zaplanować kampanię, wdrożyć ją w zaplanowanym terminie oraz skutecznie optymalizować.