Blog

Facebook Ads czy Google Ads?

Facebook Ads czy Google Ads? To pytanie stawia przed sobą wielu przedsiębiorców, którzy chcą się wypromować w internecie. Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze, ale da się wywnioskować, które ma większy potencjał w pryzmacie konkretnie Twojej firmy.

Na początku warto zaznaczyć, że obie platformy się nie gryzą. Hybrydowe połączenie Google i Facebooka w kontekście reklam może przynieść wymierne korzyści. Jesteś w stanie trafić do różnych użytkowników, na różnym etapie ścieżki zakupowej. Przedstawię Wam korzyści płynące z obu platform, tak abyście mogli według własnych upodobań wybrać, co jest dla Was najlepsze.

Zacznijmy od Facebooka:

Promowanie na tej platformie wyróżnia się przede wszystkim tym, że użytkownicy, do których kierowana jest reklama niekiedy nawet nie myślą o tym, żeby kupić Twój produkt. Jak to? A no wyobraź sobie sytuację, kiedy podczas jesiennego, chłodnego wieczoru scrollujesz tablicę na FB i nagle Twoim oczom ukazuje się jakiś produkt, którego wcześniej nawet nie znałeś. Okazuje się jednak, że całkiem Ci się spodobał i masz ochotę go zamówić i wypróbować. Tym sposobem kupiłeś produkt, którego nawet nie szukałeś. Facebook wiedział, żeby pokazać Ci taką, a nie inną reklamę na podstawie odwiedzanych przez Ciebie stron, Twojej aktywności czy zainteresowań.

Facebook oferuje trafianie do osób w konkretnej sytuacji życiowej. Jeśli szukasz na platformie np. sukni ślubnych lub wózków dla dzieci — Facebook dobrze wie, co się szykuje i co Ci zaoferować. Mimo bardzo szerokiej publiczności, która jest na FB, jesteś w stanie nieco sprecyzować swoją reklamę i wyświetlić się osobom, które Cię potrzebują.

Facebooka wyróżnia również spora atrakcyjność reklam. Możesz wykonać grafikę lub video, które będzie bardzo ładne wizualnie i zapadnie w pamięć ewentualnego konsumenta. W kontekście video fajną innowacją jest też to, że często nawet nie musisz klikać przycisku „play”. Filmik sam rozpocznie się odtwarzać gdy tylko go wyświetlisz. Czasem nawet nieświadomie obejrzysz kilka sekund, zanim zjedziesz niżej. Może to właśnie te kilka sekund skłoni Cię do zakupu produktu? Kto wie?

A może Google?

Google wyróżnia głównie to, że najłatwiej promować tam konkretne produkty lub usługi. Jeśli jesteś np. hydraulikiem, złotą rączką lub serwisantem — ludzie szukający Twoich usług będą wpisywali konkretne frazy, aby Cię znaleźć. 

Google zapewnia równe szanse promocji firmom o różnej wielkości. Ranking wyświetlania w wyszukiwarce jest ustalany nie tylko na podstawie stawek za kliknięcie (CPC) ale także na podstawie trafności reklamy. Jeżeli Twoja reklama będzie jakościowa, Google również pomoże Ci wyświetlać się odpowiednim konsumentom. Wysoka jakość reklamy = niższe koszty i efektywny sposób promocji w niewielkim budżecie.

Google to lider reklamy internetowej. Jak sami dobrze wiemy, jest to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Co ciekawe, w ciągu 1 sekundy Google potrafi obsłużyć nawet ok. 75 tys. zapytań! To zdecydowanie liczby, które robią wrażenie. To, co również zasługuje na uznanie w Google to różnorodność reklam. Kampanie lokalne, kampanie promujące aplikacje, kampanie wideo (reklamy wideo w YouTube), reklamy tekstowe, graficzne czy produktowe.

Reklamy w Google mogą zostać wzbogacone o różne rozszerzenia, które pomagają w promocji. Możesz dodać tam formularz, lokalizacje, ceny, objaśnienia, informacje, linki. Google jest bogate w możliwości. Co najważniejsze, jak wspomniałem wcześniej — reklamy będą skuteczniejsze wtedy, kiedy będą jakościowe. Pojawienie się u góry wyników wyszukiwania zwiększa szansę konwersji, i daje przewagę nad firmami, które do promocji wykorzystują jedynie wyniki organiczne.

Ostatecznie, optymalnym rozwiązaniem może być połączenie obu platform w strategii reklamowej. Takie hybrydowe podejście pozwala dotrzeć do użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej, maksymalizując tym samym potencjał konwersji. Tak czy inaczej, wybór między platformami powinien zależeć od specyfiki Twojej działalności, celów marketingowych, grupy docelowej oraz budżetu. Ważna jest również regularna optymalizacja kampanii i dostosowywanie strategii w odpowiedzi na uzyskane wyniki. Jeśli dalej nie wiecie, co jest dla Was najlepsze — jesteśmy tu po to, by Ci w tym pomóc. 🙂

Cezary Koperski — Designer & Content Specialist